Jakie są preferencje mieszkaniowe młodego pokolenia?
Dużą grupę odbiorców najnowszych inwestycji mieszkaniowych stanowią młode osoby reprezentujące pokolenie urodzone w latach 1980-2000 – nazywane Y lub millenialsami. Jakie są ich preferencje i wymagania? Czym charakteryzują się najlepiej oceniane przez nich inwestycje mieszkaniowe?
Chociaż pokolenie Y to bardzo liczebna i zróżnicowana grupa, można zauważyć pewne wyraźne, wyznaczane przez nią trendy. Badania pokazują, że millenialsi to osoby otwarte, głodne świata, pełnymi garściami czerpiące z najnowszych technologii. Jednocześnie cenią sobie minimalizm. Ważna dla nich jest realizacja własnych pasji, otaczanie się bliskimi ludźmi, wewnętrzna równowaga, a także rozwój zawodowy i osobisty.
Odbiorcy inwestycji mieszkaniowych na sprzedaż i na wynajem
Chociaż wynajem mieszkania w krajach Europy Zachodniej jest standardem, to Polacy przez wiele lat traktowali go jedynie jako rozwiązanie tymczasowe, a ich celem był zakup nieruchomości na własność. Te tendencje nieco zmieniają się wśród młodego pokolenia Y. Millenialsi wciąż chcą kupować mieszkania na własność, jednak coraz częściej świadomie, wzorem zachodnim, stawiają na mobilność i niezależność. Dlatego dzisiaj inwestycja w mieszkanie na wynajem okazuje się jeszcze pewniejszą i bardziej rentowną lokatą kapitału.
Inwestycje mieszkaniowe w miastach tętniących życiem
Millenialsi lubią być tam, gdzie coś się dzieje. Znaczniej bardziej niż ich dziadkowie i rodzice cienią sobie miejski styl życia – chcą więc mieszkać w dużych metropoliach, najlepiej w ich centrach lub w dobrze skomunikowanych dzielnicach. Pokolenie Y lubi spędzać dużo czasu poza domem, w związku z tym poszukuje przede wszystkim inwestycji mieszkaniowych z rozbudowaną infrastrukturą w okolicy. Co więcej, o wiele bardziej niż starsze pokolenia, młode osoby dbają o regularną aktywność fizyczną – bardzo chętnie korzystają z siłowni, okolicznych parków i innych obszarów zieleni.
Wyważone, minimalistyczne wnętrza
Wśród przedstawicieli pokolenia Y można zauważyć odwrót od przepychu – zamiast niego cenią oni raczej nowoczesny i minimalistyczny design. Millenialsi nie lubią gromadzić zbędnych rzeczy, a swoje wnętrza aranżują, wykorzystując proste, ale jednocześnie bardzo funkcjonalne meble. Idealna architektura wnętrz dla millenialsa pozostawia dużo wolnej przestrzeni, przy jednoczesnej rezygnacji ze zbędnych regałów i ciężkich ozdób.
Dobrze skomunikowane inwestycje mieszkaniowe dla millenialsów
Młode pokolenie dobrze wie, jak istotna jest ekologia i chce świadomie powstrzymywać destrukcję środowiska. Z tego względu wielu millenialsów ogranicza jazdę samochodem, a za to chętnie korzysta z autobusów, pociągów i tramwajów. Latem i wiosną młodzi ludzie do pracy często dojeżdżają rowerami. Co za tym idzie, bardzo ważnym parametrem dobrej inwestycji mieszkaniowej dla młodego pokolenia jest wygodna komunikacja łącząca z centrum i innymi dzielnicami miasta.
Chociaż młode pokolenie różni się od swoich dziadków i rodziców, poszukując idealnych inwestycji mieszkaniowych w dużej mierze patrzy na podobne aspekty nieruchomości. Nie da się więc ukryć, że najbardziej udane inwestycje budowlane znajdują nabywców i najemców pośród różnych grup wiekowych – nie tylko millenialsów.